In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@dreamtravels.nl of bel + 31 (0)20 428 05 55 (optie 7)
In Amerika en Canada wordt onderscheid gemaakt tussen een double en een twin kamer. In de meeste gevallen wijst het hotel bij een bezetting van 2 personen u een kamer toe met 1 bed (een double room). Dit kan een kingsize of queensize bed zijn. Wilt u een kamer met twee aparte bedden, dan moeten wij dit bij reservering expliciet aanvragen. De beschikbaarheid hiervan kunnen we echter niet garanderen.
Een 3-persoonskamer bestaat vaak uit een tweepersoonsbed en een een- of tweepersoonsbed. Een 4-persoonskamer heeft meestal 2 tweepersoonsbedden. Kamers met 3 of 4 aparte bedden komen vrijwel nooit voor.
Indien u meerdere kamers boekt en graag kamers naast elkaar wilt, vraag hier dan om bij reservering. Wij geven dit dan als preferentie door aan het hotel. Het daadwerkelijk toekennen van deze kamers is echter de verantwoordelijkheid van het hotel en kunnen wij niet garanderen. Is het hebben van kamers naast elkaar voor u essentieel, dan zullen wij hiervoor uiteraard ons uiterste best doen. Hier kunnen dan extra kosten aan verbonden zijn.
De kamerreservering wordt altijd gemaakt op de naam van een meerderjarige reiziger. Indien u met minderjarige kinderen reist, zal de kamer altijd op de naam van de volwassenen worden geboekt. De uiteindelijke kamerindeling is uiteraard aan u.
Sommige hotels berekenen een bedrag voor het gebruik van de faciliteiten. Indien een resort fee van toepassing is en deze ter plaatse betaald dient te worden, zullen wij u dit bij boeking meedelen.
In Australië en Nieuw-Zeeland overnacht u in de meeste gevallen op basis van logies. Indien een volledig ontbijt of andere maaltijden zijn inbegrepen, dan wordt dit door ons expliciet vermeld.
Per accommodatie vermelden wij alle aanwezige faciliteiten. Dit betekent echter niet dat het gebruik hiervan altijd gratis is. Zeker voor sportfaciliteiten, zoals healthclubs, sauna's, squash, golf en tennisbanen dient bijna altijd ter plaatse te worden betaald. Dit geldt ook voor kluisjes of parkeergarages. Vaak zijn bepaalde faciliteiten verpacht aan derden waardoor noch Dream Travels noch de hoteleigenaar er zeggenschap over hebben.
Vermelding van faciliteiten betekent niet dat DreamTravels garandeert dat deze geopend zijn. Dit geldt voornamelijk in de winterperiode en in het voor-en naseizoen.
De mogelijkheid om een optie te nemen op een reis is afhankelijk van de door u gekozen reis. U kunt hierover het beste contact op nemen met ons service team, +31 (0)20 428 05 55 (keuze 7). Indien de vertrekdatum binnen 4 weken ligt, is een optie helaas niet mogelijk.
Op aanvraag betekent dat niet alle onderdelen van de door u uitgekozen reis direct beschikbaar zijn. Indien u een reis op aanvraag boekt, proberen wij dit onderdeel als nog voor u te reserveren. Indien dit lukt is de reis definitief. Dit houdt in dat u deze niet meer kosteloos kunt annuleren. Indien niet alle onderdelen gereserveerd kunnen worden, zullen we u een passend alternatief aan proberen te bieden. Indien u niet akkoord gaat met het alternatief, wordt de boeking kosteloos voor u geanuleerd en komt de aanvraag te vervallen.